Wat komt er in je op als je de woorden “online marketing” hoort? Sociale media? Facebooken? Zoek machine optimalisatie? Bloggen? WordPress? Of misschien denkt u aan online adverteren, pay-per-clicks en zoekmachinemarketing. Ik geloof dat er één woord is waar iedereen aan denkt als ze de term ‘online marketing’ horen, en dat woord is ‘moeilijk’. Online marketing is moeilijk.
Heb je ooit met een marketinggoeroe gesproken over online marketing? Geven ze niet allemaal hetzelfde, vage, algemene advies als het gaat om online marketing? Eerst zeggen ze dat je een SEO-bedrijf moet inhuren, dan zeggen ze dat je moet bloggen, dan zeggen ze dat je sociale media moet gebruiken, en nadat je dit allemaal hebt gedaan, vertellen ze je dat je verkeer naar je website zult gaan ontvangen . Elke marketinggoeroe zegt precies hetzelfde, en het advies is altijd vaag. Zelfs het diepgaande advies over online marketing is vaag. Heb je ooit een artikel gelezen over online marketing? Probeer dit eens als je wat vrije tijd hebt. Onderzoek “online marketingstrategieën” op Google en klik op en lees enkele artikelen. Je hoeft niet verder te kijken dan de eerste pagina op Google. Lees gewoon enkele van de topartikelen die Google retourneert. Dit is een vergelijkings- en contrastoefening. Als je dit eenmaal hebt voltooid, zul je je realiseren dat al deze artikelen hetzelfde klinken. De eerste alinea geeft je een kort overzicht van wat online marketing Duitsland is en zo belangrijk is. Dan begint de lijst. Nu je deze oefening hebt voltooid, realiseer je je waarschijnlijk dat de titels van het artikel allemaal iets gemeen hebben; ze zijn allemaal opgemaakt als een top-tien lijst. Ze zien er allemaal zo uit: “7 online marketing Facebook-strategieën om je fanbase te vergroten.” Dit is geen probleem. Ik hou van het top-tien lijstformaat. Het maakt het artikel aantrekkelijker voor de lezer. Wat ik niet leuk vind aan de meeste van deze artikelen, is dat de top tien van bijna iedereen hetzelfde is. Ze geven allemaal dezelfde online marketingstrategieën en hetzelfde advies. Ik bedoel kom op; dit zijn de experts! Dit zijn professionele schrijvers die voor enkele van de grootste bedrijven ter wereld schrijven. Waarom klinken de meeste artikelen hetzelfde? Want nogmaals, online marketing is lastig! Niemand vindt het leuk om ongelijk te hebben of slecht advies te geven. De schrijvers schrijven gewoon hetzelfde vage, algemene advies dat de marketinggoeroes zeggen. Ik zou zo door kunnen gaan, vooral als het gaat om online marketingworkshops, maar dat ga ik niet doen; Ik denk dat je het punt inmiddels wel doorhebt.
In dit artikel ga ik proberen iets te doen dat zelden wordt gedaan. Ik ga proberen je origineel en effectief advies te geven over online marketing. Ik ga helemaal eerlijk zijn. Ik zal je geen verouderde strategieën geven die niet werken om mijn artikel alleen maar langer te maken. Deze strategieën zullen werken. Hoe moet ik dat weten? Omdat ik een bedrijf run en zij werken momenteel voor mij. Ik heb ervaring op dit gebied en heb veel fouten gemaakt in online marketing, dus ik weet wat wel en niet werkt. Dus, zonder verder oponthoud, hier zijn mijn online marketingstrategieën die uw bedrijf zeker zullen helpen meer online bekendheid te krijgen.